unesco-terchova

Chcete odoberať novinky z tejto stránky? Použite RSS kanál! rss

facebook

verejne-osvetlenie

FacebookMySpaceTwitterGoogle Bookmarks

aktualne-foto-jd

Registrácia stánkového miesta, Jánošíkové dni 2015

stanky-jdPrenájom stánkových plôch počas Jánošíkových dní je v réžii obce Terchová. Pre registráciu je potrebné vyplniť formulár. Formulár je možné vyplniť a zaslať online, alebo si formulár vytlačte, vyplňte a zašlite poštou na Obecný úrad Terchová. Pomôžete nám tak získať údaje potrebné pre výberový proces ako aj lokalitu Vášho stánku. Pred vyplnením si prosím prečítajte všeobecné podmienky.

Termín konania Jánošíkových dní je od 31.07 do 02.08.2015. Registrovať sa na menej ako 3 dni nie je možné. Areál pre umiestnenie stánkov je rozdelený do štyroch zón. V areáli nie je možné parkovať! Autom je možno prísť do areálu len do 10:00 každý deň za účelom naskladania tovaru. Parkovanie áut je možné v okolitých uliciach v rámci obce.

Registrácia stánku s občerstvením nie je možná, nakoľko občerstvenie zastrešuje gastro-partner.

Cenník:

cennik-jd-15

 

Zóny:

zony1

zony2

Vyplnňte online Registračný formulár alebo si registračný formulár stiahnite a pošlite poštou.*

*Pred vyplnením si prečítajte všeobecné podmienky.

Kontakt:

Tel: 0904 901 551
E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.
Kontaktná osoba: ing. Ján Krištofík

Komentáre ku článku:   

 
+10 # Stanislav Otruba 12.03.2015 21:15
Stanislav Otruba
Nebolo by dobré trochu pouvažovať aj nad skultúrnením celého jarmoku aby to nevyzeralo ako na blšom trhu. Vo Východnej, Detve,Zuberci,H eľpe už dávno oddelili Remeslá od handier,harabud a bliskáčikov.Keď ste už v UNESCO by snáď bolo pouvažovať na kultúrnosťou.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+3 # Starosta obce 29.03.2015 21:05
Starosta obce
Pán Otruba, už minulý rok sme sa snažili o to, čo píšete. Aj tento rok budú remeselníci sústredení v jednom priestore. Samozrejme, musia sa včas prihlásiť a zaplatiť za miesto.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+1 # Stanislav otruba 01.04.2015 21:07
Stanislav otruba
Vážený Pán Starosta.Chcem povedať,že od Vášho nástupu na post starostu sa určite veľa vecí zmenilo k prospechu Vašej obce a je to len dobre.Ja osobne nikoho nepodozrievam z obohacovania a kvitujem aj to že aj rôzny obchodníci chcú žiť.Mne ide skôr o to vytvoriť v Terchovej,ako destinácie turistického ruchu nový a kvalitnejší produkt hodný zápisu do UNESKA.Už dlhé roky hovorím že Tradičné remeslá sú súčasťou ľudovej kultúry tak ako Hudba,Spev a Tanec.Preto by som si predstavoval,že aj v Terchovej vznikne priestor na realizáciu prezentácie Ľudových remesiel ako je tomu vo Východnej,Detve Kežmarku,Heľpe a napríklad aj v Hrušove.Nemusí to byť zákonite pod amfiteátrom,ale môže sa hľadať iný priestor,naprík lad aj pod sochou Jánošíka alebo v centre Terchovej,kde sú zaujímavé priestory.Ide hlavne o to, hľadať riešenie na skutočne kultúrnu prezentáciu Tradičných remesiel.Určite ste zaregistrovali, že v minulých ročníkoch bol pokus o ukážku ako by to mohlo byť pred hotelom Gold a podľa záujmu návštevníkov to, malo aj svoj ohlas.No zároveň pripúšťam,že to nekorešpondoval o celkom zo scenárom J.D ,ale robili sme to v dobrej viere obohatiť program J.D. K zaujatiu môjho stanoviska ma vedú poznatky ktoré som prezentoval aj na pôde MAS-Terchovská dolina aby sme už konečne začali aj spolupracovať a nie o tom len hovoriť.Ako sa ukazuje ,tak podľa posledných štatistík,tak z cestovným ruchom to ide na Slovensku dolu vodou a určite to nebude počasím ,ako to prezentuje hovorca Kóňa,alebo daňami a cenami,ale aj mizernou ponukou,ktorú návštevníkom ponúkame.Mám schodené rôzne podujatia v rôznych oblastiach a dovolím si povedať,že keď je zaujímavá ponuka vie to oceniť aj hosť.Ide teda iba o to či dokážeme nájsť cestu k širšej spolupráci v našom regióne,ak sa nám to podarí určite neobanujeme a verím ,že to bude prínos pre celý región pod Rosutcom.
Ďakujem za porozumenie
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+1 # kalanková svetlana 26.03.2015 12:13
kalanková svetlana
vrelo súhlasím s p. Otrubom,zrejme je to výnosný biznis pre hlavných organizátorov a tučných provízií od priekupníkov s 9m šiatrami,
každoročne ľudia nie sú spokojný s účasťou takýchto šmelinárov na jarmoku, čo to pre boha propagujeme, šmelinárov s kadejakými tovarmi nakúpenými za pár centov, alebo poctivých remeselníkov, je to hanba a malo by sa na to upozorńovať kompetentné kontrólne orgány.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+5 # Starosta obce 29.03.2015 21:02
Starosta obce
Pani Kalanková, nemôžem s Vami súhlasiť. Organizátor je obecný úrad a žiadne provízie od nikoho neberieme. Podmienky sú transparentné zverejnené na internete a aj všetky platby sa budú realizovať cez transparentný účet. Všetci ľudia môžu na internete vidieť koľko, kedy a kto za miesto zaplatil. Ak obsadia remeselníci všetky miesta, tak ich určite uprednostníme pred ostatnými. Žiaľ, nie je tomu tak. Obec z výberu za miesto financuje festival. Nie je to zisková záležitosť pre obec a keby sme za miesto nevyberali, tak by sme festival museli financovať z rozpočtu, z peňazí všetkých občanov Terchovej. Myslím si, že to by asi nebolo správne.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
-3 # Anna 27.03.2015 20:36
Anna
Tak veru, v Terchovej sú Jánošíkové dni viac o komercii a megalománii ako o tradícii, čo je na škodu veci. O to ma to viac hnevá, že som domáca.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+1 # maria 23.06.2015 11:00
maria
ja som si doteraz myslela ze festival je z casti hradený aj státom- na rozvoj kultury dostava kazde mesto aj obec.. a dalsie peniaze su za vysoke vstupne ktore musi kazdy zaplatit.. co je tiez otras.. a co sa tyka remesiel - hovorite pan starosta keby sa tolko remeselnikov nazbieralo by ste ich uprednostili.. lenze remeselníci nemaju nato aby zaplatili 200.- eur za miesto .. kedze nechodia do velkoskladov nakupit tovar za par eur a predrazene predavaju na remeselných jarmokoch. a oni sa mozu vysmievat len remeselnikom.. proste nespravodlivost ako vsade v tomto state..
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+8 # Starosta obce 23.06.2015 21:36
Starosta obce
Pani Mária, štát dá iba vtedy, ak napíšete projekt a Váš projekt je úspešný. Samozrejme, že sa uchádzame aj o účelové peniaze zo štátu. Vstupné pokryje maximálne 30 % rozpočtu festivalu (ak neprší a vstupné sa vyberie). Je otázne, či je vysoké (od 3 do 9 €, permanentka za tri dni za 16 €) lebo na väčšinu programov sa vstupné nevyberá a sú zadarmo. Zadarmo pre dôchodcov, invalidov a detí do 140cm sú všetky programy. Terchovci majú zadarmo aj nedeľný galakoncert. Remeselníci neplatia 200 €, ale 10€ za meter šírky stánku. Za remeselníkov považujem tých, čo tam na mieste aj remeslo predvádzajú. Všetci ostatní, ktorí si tovar robia doma alebo nakupujú v skladoch sú obchodníci, aj keď prídu predávať v kroji. Pani Mária, neorganizujeme festival preto, aby sme sa hrali na spravodlivých, ale preto, aby sme v našom regióne udržali náš tradičný folklór a pomohli rozvoju turizmu a návštevnosti našej obce, pretože naši občania z turizmu žijú. Určite nevyhovieme predstave každého, ale veríme, že aj tento rok sa nám podarí do Terchovej pritiahnuť aspoň 50 000 ľudí.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # maria 26.06.2015 11:01
maria
DObry deň. ja chodím predávať do terchovej roky. My sme výrobcovia - vyrabame vyšívaný a potláčaný textil so slovenskými nápismi a tiež z ľudovými motívmi. Doma šijeme textilné remeselné hračky - handrové bábiky, zvieratka a iné. a kľudne môžem predvádzať našu výrobu. Som dokonca invalidná dôchodkýňa a rada by som využila takúto cenu . ešte ani raz sme nemali poskytnutú zľavu. a čo sa týka remeselníkov tak je veľa takých ktorí idú do Poľska nakúpiť varešky, misky a košíky, a tvária sa že sú remeselníci.. majú jednu drevenú mištičku ktorú šmyrgľujú celý festival. a človek ktory poctivo svoje veci vyrába tak musí platiť. Dakujem za odpoveď
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
-6 # Stanislav Otruba 01.07.2015 22:25
Stanislav Otruba
Ešte veľa vody pretečie Terchovským potokom,aby v Terchovej pochopili,že kultúra sa nerobí pre kšeft a kultúra nie je nikde vo svete zisková.No napriek tomu napríklad v Poľsku si ,,Tworcow ľudowych´´ dokážu vážiť a keď už im nedajú honorár,tak im dajú sa aspoň najesť ubytujú ich a pľac samozrejme ZADARMO.Nikto nespochybňuje,ž e to v Terchovej zatiaľ ide.Ale do kedy,keď bude cestu do amfíku lemovať BRAK a Nevkus.Zápis Terchovskej muziky a dedičstvo tradičnej kultúry by si zaslúžilo inú kulisu ako BLŠÍ trh.Odporúčam navštívit fesival vo Východnej,kde už dostali rozum!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+7 # Starosta obce 01.07.2015 22:38
Starosta obce
Pán Otruba, neverili by ste, ale ani v Terchovej sa to nerobí na kšeft. Umelci vystupujú za honorár, ktorí im pokryje náklady na cestu, ubytovanie a stravu. Rozdiel medzi Východnou a nami je ten, že Východnú financuje štát a my si musíme tie peniaze získať z prenájmu pozemku od stankárov, kolotočiarov a za reklamu od sponzorov. Väčšina programov je zadarmo. Ak nechceme (a to nechceme), aby to občania Terchovej platili z daní, tak ten model financovania sa hľadá ťažko.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
-4 # ján vidrnák 05.08.2015 23:11
ján vidrnák
Pán starosta bol som tam ako učinkujúci v programe Senior, všetko sme si hradili sami od dopravy , ubytovania a stravy. Nám to ale nevadilo, pretože vystupovať v Terchovej je to ako za odmenu. V kuloároch sme sa ale dozvedeli že niektorým ste uhradili všetko a to si myslím nie je v poriadku. Ako odmena mohla byť pre nás možnosť si sadnúť do VIP zóny, ktorá nebola naplnená
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+4 # Starosta obce 06.08.2015 09:13
Starosta obce
Pán Vidrnák, zdá sa Vám to nesprávne, že sme každému dali toľko, za koľko sme sa dohodli? Mne sa to zdá naopak veľmi správne. Nie je spravodlivé dať každému rovnako ale je spravodlivé dať každému toľko, koľko sa s ním dohodlo. Do VIP zóny bolo vydaných toľko lístkov, aby mal možnosť sadnúť si každý kto tam príde a má lístok do VIP. To, že niekto neprišiel a miesto ostalo prázdne, nevieme efektívne vyriešiť. Ale keby sme dali každému účinkujúcemu lístok do VIP, tak by veľa miest v Amfiteátri neostalo (bolo viac ako 1200 účinkujúcich). Každý účinkujúci mal vstup do amfiteátra grátis.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+3 # Erika 06.08.2015 14:01
Erika
Dobrý deň,
zúčastnila som sa po porvýkrát festivalu.
Milujem prírodu aj folkloŕ.Z toho dôvodu som do Terchovej prišla.ˇČítam všetký tie postrehy a recenzie.Všetko alebo vačšinou sa všetko točí okolo financií.Ale môj skromný postreh by som upriamila možno iba na také maličkosti/mysl ím v úvodzovkách/.
V centre dediny málo smetných košov ak boli na druhý deň ráno boli ešte plné a smetie vedľa rosypane.Organi zátori, mladí chalani sedeli na chodníkoch aj traja v skupinke na každých 50-tich metroch, tiežb asi platení z nejakých prostriedkov. Žiadna iformačná tabuľa, kde sa nachádza amfiteáter, kultúrny dom ale aj sa samotné ulice. Priestranstvo pod sochou Jánošíka neupravené zelina nepokosená a nehovorím o výkaloch od koní konkrétne na spomínanom mieste tie tam boli tiež dva dni a obšťastńovali návštevníkov, ale tiež i spomínaných organizátorov lebo sa nemali k tomu aby to odpratali.
A zlatým klincom všetkého bola zóna VIP na amfiteátri. Nehrajme sa preboha na niečo načo nemáme.Do tej zóny by som si asi rozmyslela či sa posadím. Lavičky niektoré asi prehnité polámané a to nehovorím o tom že by potrebovali aj natrieť. A na to predsa nepotrebujeme financie z eurofondov. Iba toľko môj skromný postreh.Vstupné bolo honosne tak by človek čakal aj adekvátny konfort.Možno o pár rokov oäť navštívim Terchovú.S pozdravom Erika
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+4 # Starosta obce 06.08.2015 21:59
Starosta obce
Pani Erika, ďakujem za podnetné návrhy, budeme sa nimi zaoberať. Informačný systém (ulice a iné POI body) máme staršieho vydania a aj preto sme pripravili dostatočný počet letákov formátu A4, kde na jednej strane bol program a na druhom prehľadná mapka s informáciami o ktorých píšete. Leták sa dostal do každého auta, ktoré vstupovalo do Terchovej za účelom návštevy festivalu a rozdávala sa aj pri vstupenkách a v infostánku. Výkaly od koní sa odpratávali hneď po skončení festivalu. Samozrejme na tráve ostali a sú prírodným hnojivom. V areáli sochy Jánošíka je nutné sa pohybovať po chodníku a nie po tráve. Snažíme sa návštevníkov k tomu vychovávať aj zábranami, ale zatiaľ sa nám to nedarí. Vo VIP zóne sú také iste lavičky ako aj inde v amfiteátri. Je zriadená preto, aby majitelia VIP vstupeniek mali zaručené miesto na sedenie, nič iné si od toho nesľubujeme. Písala ste na začiatku, že nebudete hovoriť o financiách, ale celý Váš príspevok je o financiách. Bez nich sa totiž nič z toho, čo kritizujete nedá urobiť, Je jedno či sú to eurofondy alebo iné fondy, vždy to je o peniazoch.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
-7 # Stanislav Otruba 06.08.2015 21:02
Stanislav Otruba
Vidíte ako sa diskutuje v Terchovej.Oni sú super a návštevníci sú šuvix,čo tomu nerozumejú.Po čo tam chodíte keď aj tak vás majú na Háku.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+10 # Starosta obce 06.08.2015 22:02
Starosta obce
Pán Otruba, každý má nejaký názor a my ho nikomu neberieme ale rešpektujeme ho. Snažíme sa diskutovať a odpovedať. Nedostatky odstraňovať aj keď to nejde zo dňa na deň. Určite nie sme super a ani najmúdrejší a radi sa poučíme. Ja ale nechápem na čo chodíte na každú akciu do Terchovej, keď sa Vám tu tak nepáči. :-)
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+4 # EVA 07.08.2015 08:36
EVA
Dobrý deň. Vďaka všetkým za krásne Jánošíkové dni, kde človek načerpal zase chuť do života. Chcela by som len podotknúť, že v sobotu odpoludňajší program detí a seniorov bol úžasný, ale bolo poloprázdne hľadisko, a vstupenky sa nedali kúpiť, že vypredané. Ďakujem.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+3 # Starosta obce 09.08.2015 22:16
Starosta obce
Ospravedlňujeme sa, vstupenky za 3 € cca 20 minút neboli chybou distribúcie. Všetky ostatné vstupenky boli k dispozícií.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
-6 # Stanislav Otruba 07.08.2015 20:17
Stanislav Otruba
Pán starosta určite ste zaregistrovali, že aj SHO (ktorých ja určite nemusím ,ale žiaľ majú 100% pravdu) na svojich stránkach zobralo na paškál celkový stav J.D hlavne ten Lunapark a blší trh pod amfiteátrom.Mám už schodené viacero F.F ,ale takú úbohosť akú ponúka Terchová pod amfíkom neponúkajú ani ani blšom trhu v Bangladeši. Takú pestrú paletu braku a šmeliny naozaj ponúka len Terchová a okolité dediny na obecných candrbáloch včetne rodnej Zázrivej.Pôvodn e som vôbec nemienil debatovať o skončenom ročníku JD,lebo je to vec vkusu,ale som presvedčený,že nie Návštevníci Terchovej sú závislí na Terchovej,ale Terchová je závislá na návštevníkoch a preto by sa malo pristupovať ich názorom z úctou a nie z terchovskou aroganciou.Ak niekto napíše kritický názor neznamená to ,že je zameraný proti Terchovej a jej obyvateľom,ale píše to preto,že sa mu nepáči dehonestácia tradičnej kultúry a folkóru v podaní určitej skupiny.Už pomaly na každom významnejšom F.festivale urobili poriadok z blším trhom ,len Terchová pokračuje v tom zabehnutom komunistickom chodníčku,kde kulisou folklóru bol blší trh a lunapark.Keď sa už Terchová hrdí zápisom v UNESKO,tak aj kultúra by mala byť hodná tohoto zápisu a nemala by sa dehonestovať Lunaparkom a blším trhom ako na Mexikoplaci .Ak chodím do Terchovej,tak pretože je volný pohyb v slobodnej krajine zaručený Ústavou SR.A tiež preto aby som vtom mori braku ponúkol kúsok skutočného tradičného remesla ktoré patrí tejto oblasti tak ako buková muzika.Neviem,č i ste zaregistrovali ,ale Slovensko sa ako turistická destinácia prepadla tak hlboko,že sa to nedá nazvať dno ,ale skôr žumpa.A ak si niekto myslí,že brakom pritiahneme turistov ??? Len aby sme sa neocitli v tej župe čoskoro všetci pod Rosutcom.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+6 # Starosta obce 09.08.2015 22:27
Starosta obce
Pán Otruba, odporúčam čítať seriózne periodika a nie SHO. Mimochodom hnutie, ktoré pre svoje zviditeľnenie rado parazituje aj na Jánošíkových dňoch. Každú konštruktívnu kritiku prijmem a snažím sa z chýb poučiť. Neviem, aká to je terchovská arogancia, varí iná ako v Zázrivej? Kolotoče a stánky z veľkej časti financujú festival. boli by sme radi, keby sme tam mali remeselníkov, ale veľa z nich tvrdí, že tam nezarobia ani na to, aby si kúpili za 20€/deň miesto pre stánok (ste jeden z nich). Vychádza mi z toho, že ak nezarobia, tak nepredávajú. A ak nepredávajú, to znamená, že od nich ľudia nekupujú a nemajú o taký tovar záujem. Alebo je niekde inde pes zakopaný?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
-5 # Stanislav Otruba 12.08.2015 11:02
Stanislav Otruba
Pán Starosta.
Ide o veľké nedorozumenie.S om určite posledný človek pod Rosutcom ktorý by sa inšpiroval takými hovädinami ako ponúka SHO,čo sa nedá povedať o niektorých členoch takzvanej terchovskej kultúrnej obce,ktorí boli jedného času v redakčnej rade podobného plátku ktorý vychovával podobné individuá v 90-tich rokoch (Volalo sa to EXTRA).Ak už som upriamil pozornosť na výplach žurnalistiky,ta k len preto,že si to osvojili prevádzkovateli a internetového folkloristickéh o Rádia Janko Hraško ,ktoré má určité miesto vo folkloristickom svete.Je naozaj škoda drať klávesnicu smerom k Terchovskému naturelu,lebo aj tak sa nič nič sa nezmení.
Ak som sa zapájal do debaty o J.D,tak len pretože so sa domnieval,že skutočný Ľudoví Remeselníci si zaslúžia dôstojnejší priestor v obci ktorá sa hrdí zápisom v UNESKO,ako v Blšom trhu,alebo lunaparku.Nevie m možno sa už pripravujú materiáli na zapísanie Terchovského Blšieho trhu tiež do UNESKO.To že Tradičné ľudové remesla patria k našej tradičnej kultúre,tak ako spev a tanec,pochopili už skoro všade okrem kraja pod Rosutcom.Pochop ili to v oveľa chudobnejších regiónoch Gemeru Hontu Horehronia Spiša a podobne.Festiva ly v Klenovci,v Detve,Heľpe,Kok ave, Hrušove,Liptovs kej Tepličky,Hriňov ej,sú tiež len regionálne bez honoru aký má Východná a napriek tomu dokážu vytvoriť pre Ľudových remeselníkov podmienky hodné kultúrnych dedín aj bez UNESKA.V Klenovci alebo Detve,ale aj všade inde ,dokážu pre Remeselníkov dať miesto a stánok bezplatne a nezruinuje to ich rozpočty na podujatie,len treba chcieť zmeniť zabehnuté koľaje.Vôbec mi nejde o dehonestáciu Terchovej ,ale o skvalitnenie ponuky pre návštevníkov ktorý zavítajú do nášho spoločného dedičstva.
Pod pojmom Terchovská arogancia rozumiem spochybňovanie kritických názorov od návštevníkov obce,keď niekto vyjadrí nespokojnosť zo službami.Nemysl ím tým svoju maličkosť.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
+5 # Starosta obce 12.08.2015 11:40
Starosta obce
Pán Otruba, na každý príspevok som reagoval iba ja a necítim, že s aroganciou. Kritiku prijímam, len s niektorými názormi nesúhlasím. To nie je arogancia ale vyjadrenie môjho postoja. Remeselníkom sme v rámci možností vyhradili dôstojne miesto (zóna C na mapke vyššie), kde sme dali ústretovú cenu 10€/m šírky stánku (lebo nič nie je zadarmo). Je to zóna, okolo ktorej prejdú všetci, ktorí smerujú do amfiteátra. Ak si remeselníci vybrali iné miesta, pretože mali pocit, že ak budú pri kolotočoch tak viac predajú, bolo to na ich rozhodnutí. Nebránili sme im v tom. Možno sme ich tam nemali púšťať a striktne im nariadiť, aby boli v zóne C. Zvážime aj túto možnosť do ďalšieho ročníka.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
-1 # Stanislav Otruba 12.08.2015 14:39
Stanislav Otruba
Pán starosta.Koľko Remeselníkov bolo pod Borami Traja?
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 

Pridať nový komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Upozornenie:

Príspevky vyjadrujú názory čitateľov a nemožno ich v žiadnom prípade spájať s názormi redakcie. Diskusia nie je moderovaná a redakcia nemôže ovplyvniť jej obsah. Vyhradzujeme si však právo príspevky odstraňovať. Neprijateľné sú najmä texty urážlivé, vulgárne, rasistické alebo príspevky, ktoré sú neplatenou reklamou. Detaily o všetkých príspevkoch sú zaznamenávané.

 

partneri-JD